Lucia.

Det slog mig alldeles nyss att det är den 13de december idag, alltså lucia. Mitt hjärta hoppar till i bröstkorgen, jag blir sådär sprudlande glad och pirrar i magen gör det också! Det är något speciellt med lucia. Det är så fint, mysigt och glädjespridande. Lucian sprider inte bara ljus utan vacker sång, gjädje och hopp. Under min uppväxt och skolgång va luciatåget den största händelsen näst efter skolavslutningen. Det va lika mysigt att sitta på läktaren i gympasalen och titta på tåget och att vara med i det. Det övades månader innan så att sången skulle sitta, många träningar på hur vi skulle gå och hur det skulle se ut. Lussevaka för niorna.. Det har satt spår i mig, jag känner något speciellt när det är lucia.

2009 va jag luciakandidat i Vimmerby, dock blev jag bara tärna. Men jag va lika glad för det ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0